fbpx
  • banner-espa

Το e-Commerce στην Ελλάδα του 2021

e-commerce in Greece 2021

Το e-Commerce στην Ελλάδα του 2021

Το e-Commerce στην Ελλάδα του 2021 1200 675 Toucan Advertising Agency
Στα 14 δισ. ευρώ εκτιμάται η συνολική αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C (προϊόντα και υπηρεσίες) για το 2021

Σύμφωνα με εξαμηνιαία έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

Η έρευνα καταγραφής των online καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο (ηλεκτρονικό εμπόριο B-C) πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο 2021 σε πανελλήνιο δείγμα 859 χρηστών του διαδικτύου με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Γεώργιο Δουκίδη.

Αναλυτικότερα, με βάση εκτιμήσεις ειδικών αναμένεται το 2021 να είναι μια χρονιά ρεκόρ για το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C με συνολικές πωλήσεις (σε προϊόντα και υπηρεσίες) περίπου 14 δισ. ευρώ, τουλάχιστον 15.000 ελληνικές επιχειρήσεις να έχουν πλέον οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων και αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα να έχουν σημαντικές online ετήσιες πωλήσεις πάνω από τα 10 εκατ. ευρώ.

Η ωριμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφεται από το γεγονός της διατήρησης της αύξησης των online αγορών και σε περιόδους που λειτούργησαν κανονικά τα φυσικά καταστήματα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 50% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ίδιο με τον Ιούνιο 2021, και ναι μεν χαμηλότερο από την μέτρηση του Δεκεμβρίου 2020 (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%).

Με αναγωγή, αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 6 στους 10 χρήστες του διαδικτύου χαρακτηρίζονται πλέον online αγοραστές. Τα σημαντικά αυτά ποσοστά είναι ακόμη μακριά από τα αντίστοιχα των ώριμων αγορών της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης όπου 8 στους 10 πολίτες πλέον κάνουν αγορές διαδικτυακά.

Τουλάχιστον 1 στους 3 online καταναλωτές θεωρούνται πλέον ιδιαίτερα προχωρημένοι αφού οι ηλεκτρονικές τους αγορές αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών τους αγορών. Μάλιστα για όλους τους online καταναλωτές κατά μέσο όρο οι ηλεκτρονικές αγορές αντιπροσωπεύουν πλέον το 10% των συνολικών τους αγορών, ποσοστό που παραμένει στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο του Ιουνίου 2021.

Τι αγοράσαμε online

Σύμφωνα με την έρευνα, τα ποσοστά αγορών μέσω διαδικτύου ανά κατηγορία προϊόντων/υπηρεσιών τον Δεκέμβριο 2021 είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με τον Ιούλιο του 2021 και κάπως μειωμένα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στις κατηγορίες εισιτήρια-ξενοδοχεία με 45% και ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά είδη με 34%. Ακολουθούν τα είδη ρουχισμού με 20%, τα παιχνίδια-είδη δώρων- κοσμήματα με 17%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 13%, τα έπιπλα με 13%.

Πηγή: iefimerida.gr

    Back to top
    Προτιμήσεις Απορρήτου

    Όταν επισκέπτεστε την ιστοσελίδα μας, ενδέχεται να αποθηκευτούν κάποιες πληροφορίες, κυρίως ως cookies. Παρακάτω, μπορείτε να αλλάξετε τις προτιμήσεις απορρήτου σας. Οι αλλαγές στις προτιμήσεις σας, ενδέχεται να επηρεάσουν τη γενικότερη εμπειρία σας κατά την παραμονή σας στην ιστοσελίδα μας.

    Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
    Click to enable/disable Google Fonts.
    Click to enable/disable Google Maps.
    Click to enable/disable video embeds.
     
    Πολιτική Απορρήτου

    Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρίας του επισκέπτη. Ορίστε τις προτιμήσεις απορρήτου σας ή αν συμφωνείτε, επιλέξτε "Δέχομαι".